• درباره ما
  • تبلیغات
  • شرایط و ضوابط
  • تماس با ما
  • خانه
  • سفارش تبلیغات
  • اخبار
    • صمت
      • صنعت
      • معدن
      • تولید و تجارت
      • کشاورزی
      • سوخت و انرژی
      • حمل و نقل
      • بازار کالا
      • بخش خصوصی
    • خودرو
      • اخبار خودرو
      • تحلیل بازار خودرو
      • طرح های فروش خودرو
      • قیمت خودرو
      • نقد و بررسی خودرو
      • واردات خودرو
    • مسکن
    • بازار سرمایه
      • بورس
      • بورس انرژی
      • بورس کالا
      • فرابورس
    • طلا و ارز
    • اقتصاد
      • اقتصاد کلان
        • بانک و بیمه
    • علم و فناوری
      • علمی
      • تکنولوژی
      • استارتاپ
      • اینترنت و شبکه
      • گوشی موبایل
      • شبکه های اجتماعی
      • هوش مصنوعی
      • نجوم و هوافضا
  • ورود کاربر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سفارش تبلیغات
  • اخبار
    • صمت
      • صنعت
      • معدن
      • تولید و تجارت
      • کشاورزی
      • سوخت و انرژی
      • حمل و نقل
      • بازار کالا
      • بخش خصوصی
    • خودرو
      • اخبار خودرو
      • تحلیل بازار خودرو
      • طرح های فروش خودرو
      • قیمت خودرو
      • نقد و بررسی خودرو
      • واردات خودرو
    • مسکن
    • بازار سرمایه
      • بورس
      • بورس انرژی
      • بورس کالا
      • فرابورس
    • طلا و ارز
    • اقتصاد
      • اقتصاد کلان
        • بانک و بیمه
    • علم و فناوری
      • علمی
      • تکنولوژی
      • استارتاپ
      • اینترنت و شبکه
      • گوشی موبایل
      • شبکه های اجتماعی
      • هوش مصنوعی
      • نجوم و هوافضا
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
صنعت گو : مجله اقتصاد , بورس و سرماه گذاری
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه دسته‌بندی نشده

جاده خاکی واردات خودرو – خبرآنلاین

تیم صنعت گو توسط تیم صنعت گو
سپتامبر 17, 2025
0 0
جاده خاکی واردات خودرو

جاده خاکی واردات خودرو – خبرآنلاین

با گذشت حدود ۲ سال از سری تازه واردات خودرو که پیش از این درسال ۹۷ به بهانه تحریمها توسط سیاستگذاران وقت ناگهان بسته و سبب آسیبهای جدی به اقتصاد کلان بازار خودرو ، شرکتها و فعالیین این حوزه ومحرکی جدی در افزایش ناگهانی قیمت خودروهای وارداتی گردید ، اما در دوره جدید نیز بدلیل عدم توجه به مشکلات گذشته و تلاش در رفع آن و پند نگرفتن از آنها در کنار انباشت مصائب بیشتر و مدیریت نامناسب مسیر پرپیچ و خم این وادی نه تنها مشکلات واردات خودرو حل نشده بلکه با گذشت زمان بر وزنه های بسته شده به پای آن که سبب کندی بیش از حدش شده است دائما افزوده می شود.

موانعی که چنانچه بخواهیم شفافا و از تاثیر گذار بودن آن سخن بگوییم کندی و بسته بودنهای ثبت سفارش و تخصیص ارز و هفت خوان اختصاص کد ساتا (که زمان آن بیش از ۱۸۰ روز رسیده ) در کنار افت صادرات و رسیدن ناترازی ارزی کشور با کاهش ۳۰ درصدی به نسبت مشابه در سال گذشته که حکایت از تشنگی ارزی کشور میدهد ، مضافا که ایجاد بازار ارز مبادله ای در پاییز ۴۰۳ و سپس ایجاد تالار دوم و انتقال ارز واردات خودرو بدین بخش که البته همچنان نیز تامینش برای بسیاری از وارد کنندگان در حاله ای از ابهام قرارگرفته بیشتر نشانگر افزوده شدن بروکراسی ها و خوانهای صعب العبور واردات خودرو برای فعالین این حوزه است، به اضافه به نظر می رسد با توجه ارجاع وارد کنندگان خودرو به این تالار جهت تامین ارز خود از صادرکنندگان گویی سیاستگذار خود هیچ سهمیه حقیقی ارز دولتی جهت واردات خودرو در اختیار فعالین این حوزه قرار نمی دهد و می توان عملا قیمت ارز تالار دوم را چیزی نزدیک به ارز آزاد دانست که خود یکی از عوامل مهم تورم زا در افزایش قیمت فروش خودروهای وارداتی در کنار افزایش حاملها و عوارض و مالیاتها و…در سال کنونی است.

در کنار اینها افزایش تعطیلی های غیر کارشناسی بدلیل مشکلات حوزه انرژی و قطعی برقها سبب کندی این پروسه تا انجام امور شماره گذاری و رسیدن خودرو به دست مصرف کنندگان شده است که طبعا در عموم بازارها بویژه خودرو بعنوان یکی از بازارهای هوشمند با ایجاد نوسان در فاکتور کلیدی عرضه و تقاضا علیرغم تعمیق رکود تورمی اما این مشکلات خود سبب تاثیر تورمی بر قیمتها شده است.

از این مورد هم نباید غافل ماند که موانعی که تحریمها در بخشهای خصوصا بانکی و مالی ایجاد کرده و روشهای دور زدن آن توسط فعالیین حوزه واردات بویژه در بخش جابجایی پول ( که همچنان دربرخی مواقع در قالب اسکناس فیزیکی است) بین حسابهای تراستی وشرکتها و افراد تامین کننده در آن سوی آبها اصلا براحتی امکان پذیر نیست و صرافیها بعنوان یکی از بخشهای حیاتی نقش آفرینی در این حوزه را بدست گرفته اند و نهایتا مبلغ خرید خودروها پس از طی کردن چند مسیر که هم سبب افزایش هزینه های تمام شده فعالین و هم افزایش زمان این پروسه شده صورت می پذیرد.مورد دیگر نرخ تسعیر ارز و بازنبودن دست واردکنندگان در انتخاب نوع ارز در کنار جبرتحریمی دریافت استانداردها و مدارک در این حوزه برای شرکتها دشواریها را دو چندان و آنها را مجاب به خرید عموما از طرفین چینی می کند.

شایان ذکر است تایید منشا ارز از سوی بانک مرکزی و تا رسیدن به مرحل بعدی چون حواله و خرید در کنار احراز رفع تعهد ارزی برای وارد کننده که کلید طلایی ترخیص کالا از گمرکات است درپروسه های زمانی طولانی مدت رخ می دهد که این یکی دیگر از مجموع کلکسیون مشکلات واردات خودرو است که سبب بروز تاخیرهای طولانی در تحویل خودرو به مشتریان و نارضایتی آنها و ایجاد نوسان در عامل کلیدی عرضه  تقاضا در بازار خودرو می شود.همانند مشکلات فوق در حوزه تامین قطعات خودروهای وارداتی نیز به وفوور وجود دارد که هم سبب استفاده فعالین از مسیرهای دیگر جهت تامین سریعتر قطعات شده و هم این روند کند درصورت عدم بهبود می تواند بزودی خودروهای وارداتی ، مصرف کنندگان و شرکتها را با مشکلات عدیده در این حوزه روبرو کند که از دلایل عمده آن می توان آزمون و خطاهای سیاستگذاران در ارگانهای مربوط به این حوزه به همراه انتشار ابلاغیه ها و دستورالعملهای متعدد در طول ۲ سال گذشته دانست، درصورتی که برای واردات خودرو نیاز به اختراع دوباره چرخ نبود و اصلاح ساختار واردات پیش از سال ۹۷ می توانست تسهیل کننده سریعتر روند واردات به کشور باشد.

کارشناس و فعال صنعت و بازار خودرو

۲۱۲

منبع خبر

جاده خاکی واردات خودرو – خبرآنلاین
صنعت گو : مجله اقتصاد , بورس و سرماه گذاری

برچسب: اقتصاد ایرانانرژیتحریمخودروخودروسازانواردات خودرو
تیم صنعت گو

تیم صنعت گو

تیم صنعت گو تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز جهان، ایران را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد. تیم صنعت گو همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید. صنعتگو یک پلتفرم کاملاً‌ خصوصی بوده و تبلیغات را حق قانونی خود می‌داند. از این جهت، تمام مخاطبان و کاربران این وب‌سایت که از محتواها و آگهی‌های آن استفاده می‌کنند، بر اساس شرایط و ضوابط (قوانین) این وب‌سایت مشاهده آگهی‌ها و تبلیغات را پذیرفته‌اند. مسئولیت محتوای ارائه شده در تبلیغات، آگهی‌ها و رپورتاژها تماماً برعهده شخص آگهی ‌دهنده است.

مطالبمرتبط

۸۰ درصد کالاهای مصرفی در نظام درمان تولید داخل است 
دسته‌بندی نشده

۸۰ درصد کالاهای مصرفی در نظام درمان تولید داخل است 

اکتبر 6, 2025
وضعیت بازار خودرو «عجیب» شد/ آخرین قیمت سمند، ساینا، کوییک، دنا و تارا + جدول
دسته‌بندی نشده

بازار خودرو حسابی شوکه شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و ساینا + جدول

اکتبر 6, 2025
هلدینگ مواد مهندسی مکرر؛ سه دهه تلاش، نوآوری و نقش‌آفرینی در صنعت ایران
دسته‌بندی نشده

هلدینگ مواد مهندسی مکرر؛ سه دهه تلاش، نوآوری و نقش‌آفرینی در صنعت ایران

اکتبر 5, 2025
تامین ۷۳ درصدی برق با نیروگاه‌های خود تامین توسط فولادی‌ها
دسته‌بندی نشده

دبیر انجمن فولاد ایران: وظیفه بورس کالا قیمت‌ سازی نیست

اکتبر 5, 2025
پست بعدی
تسهیل تجارت و سرمایه گذاری مشترک بین ایران و افغانستان

تسهیل تجارت و سرمایه گذاری مشترک بین ایران و افغانستان

توصیه شده.

سهم ۶۰ درصدی صنایع عمومی از صادرات

سهم ۶۰ درصدی صنایع عمومی از صادرات

آگوست 19, 2025
بازار خودرو متوقف شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و تارا + جدول

قیمت خودرو در بازار باز هم ریخت/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، دنا و تارا + جدول

سپتامبر 8, 2025

ترند 24 ساعت گذشته.

محتوایی موجود نیست
صنعت گو : مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت

طراحی و تولید صنعت گو؛ مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت

تمامی حقوق برای صنعت گو؛ مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت محفوظ است.

ما را دنبال کنید

دسته‌ها

  • اخبار
  • اخبار خودرو
  • استارتاپ
  • اقتصاد
  • اقتصاد کلان
  • بازار سرمایه
  • بازار کالا
  • بانک و بیمه
  • بخش خصوصی
  • بورس
  • بورس کالا
  • تبلیغات
  • تحلیل بازار خودرو
  • تولید و تجارت
  • حمل و نقل
  • خودرو
  • دسته‌بندی نشده
  • سوخت و انرژی
  • صمت
  • صنعت
  • طلا و ارز
  • علم و فناوری
  • علمی
  • قیمت خودرو
  • کشاورزی
  • مرور
  • مسکن
  • معدن
  • هوش مصنوعی
  • واردات خودرو

برچسب‌ها

اربعین حسینی ارز افزایش قیمت خودرو افزایش قیمت‌ها اقتصاد ایران ایالات متحده آمریکا ایران خودرو ایران و آمریکا بازار تهران بازار جهانی طلا بازار خودرو بازار طلا و ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی برق تبلیغ تعرفه واردات-گمرک تولید حمله اسرائیل به ایران حمل و نقل خودرو خودروسازان خودروی ارزان قیمت خودروی شاهین دلار راهپیمایی اربعین رپرتاژ آگهی سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان هواپیمایی کشوری سکه و طلا سیمان صنعت خودروسازی فرودگاه قیمت بلیت هواپیما قیمت روز خودرو لاستیک ماشین پیکان مذاكرات غيرمستقيم ايران و آمریکا مذاکرات ایران و آمریکا مصالح ساختمانی واردات خودرو وزارت صمت پراید پژو پیاده روی اربعین گزارش آگهی

۸۰ درصد کالاهای مصرفی در نظام درمان تولید داخل است 

بازار خودرو حسابی شوکه شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و ساینا + جدول

هلدینگ مواد مهندسی مکرر؛ سه دهه تلاش، نوآوری و نقش‌آفرینی در صنعت ایران

دبیر انجمن فولاد ایران: وظیفه بورس کالا قیمت‌ سازی نیست

تولید و فروش چشمگیر گل گهر در شش ماهه اول سال

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • شرایط و ضوابط
  • تماس با ما

طراحی و تولید صنعت گو: مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت - تمامی حقوق برای تیم صنعت‌گو محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سفارش تبلیغات
  • اخبار
    • صمت
      • صنعت
      • معدن
      • تولید و تجارت
      • کشاورزی
      • سوخت و انرژی
      • حمل و نقل
      • بازار کالا
      • بخش خصوصی
    • خودرو
      • اخبار خودرو
      • تحلیل بازار خودرو
      • طرح های فروش خودرو
      • قیمت خودرو
      • نقد و بررسی خودرو
      • واردات خودرو
    • مسکن
    • بازار سرمایه
      • بورس
      • بورس انرژی
      • بورس کالا
      • فرابورس
    • طلا و ارز
    • اقتصاد
      • اقتصاد کلان
    • علم و فناوری
      • علمی
      • تکنولوژی
      • استارتاپ
      • اینترنت و شبکه
      • گوشی موبایل
      • شبکه های اجتماعی
      • هوش مصنوعی
      • نجوم و هوافضا

طراحی و تولید صنعت گو: مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت - تمامی حقوق برای تیم صنعت‌گو محفوظ است.