• درباره ما
  • تبلیغات
  • شرایط و ضوابط
  • تماس با ما
  • خانه
  • سفارش تبلیغات
  • اخبار
    • صمت
      • صنعت
      • معدن
      • تولید و تجارت
      • کشاورزی
      • سوخت و انرژی
      • حمل و نقل
      • بازار کالا
      • بخش خصوصی
    • خودرو
      • اخبار خودرو
      • تحلیل بازار خودرو
      • طرح های فروش خودرو
      • قیمت خودرو
      • نقد و بررسی خودرو
      • واردات خودرو
    • مسکن
    • بازار سرمایه
      • بورس
      • بورس انرژی
      • بورس کالا
      • فرابورس
    • طلا و ارز
    • اقتصاد
      • اقتصاد کلان
        • بانک و بیمه
    • علم و فناوری
      • علمی
      • تکنولوژی
      • استارتاپ
      • اینترنت و شبکه
      • گوشی موبایل
      • شبکه های اجتماعی
      • هوش مصنوعی
      • نجوم و هوافضا
  • ورود کاربر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سفارش تبلیغات
  • اخبار
    • صمت
      • صنعت
      • معدن
      • تولید و تجارت
      • کشاورزی
      • سوخت و انرژی
      • حمل و نقل
      • بازار کالا
      • بخش خصوصی
    • خودرو
      • اخبار خودرو
      • تحلیل بازار خودرو
      • طرح های فروش خودرو
      • قیمت خودرو
      • نقد و بررسی خودرو
      • واردات خودرو
    • مسکن
    • بازار سرمایه
      • بورس
      • بورس انرژی
      • بورس کالا
      • فرابورس
    • طلا و ارز
    • اقتصاد
      • اقتصاد کلان
        • بانک و بیمه
    • علم و فناوری
      • علمی
      • تکنولوژی
      • استارتاپ
      • اینترنت و شبکه
      • گوشی موبایل
      • شبکه های اجتماعی
      • هوش مصنوعی
      • نجوم و هوافضا
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
صنعت گو : مجله اقتصاد , بورس و سرماه گذاری
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه دسته‌بندی نشده

معضلی بنام ۵۵ شرکت واردکننده خودرو/ چرا برخی شرکت های واردکننده خودرو، هیچ تعهدی برای خدمات پس از فروش ندارند؟

تیم صنعت گو توسط تیم صنعت گو
سپتامبر 9, 2025
0 0
معضلی بنام ۵۵ شرکت واردکننده خودرو/ چرا برخی شرکت های واردکننده خودرو، هیچ تعهدی برای خدمات پس از فروش ندارند؟

معضلی بنام ۵۵ شرکت واردکننده خودرو/ چرا برخی شرکت های واردکننده خودرو، هیچ تعهدی برای خدمات پس از فروش ندارند؟

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه ایران نوشت:این وضعیت، مقایسه‌ای ناگزیر با تولیدکنندگان و مونتاژکاران داخلی را رقم می‌زند که شبکه‌های خدمات گسترده، تأمین قطعات مطمئن و پشتیبانی بلند مدت مشتری را ارائه می‌دهند و تضادی آشکار با گزینه‌های وارداتی اغلب فاقد پشتیبانی دارند.
چشم‌انداز خودرویی ایران در حال حاضر به دو مسیر متمایز برای دستیابی به خودرو تقسیم می‌شود؛ اول: واردات بدون پشتیبانی به سرعت در حال گسترش قلمرو خود است. دوم: در سمتی دیگر با حوزه باسابقه و جاافتاده‌تر تولید و مونتاژ داخلی با خدمات کامل روبه‌رو هستیم.

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی
در یک سال اخیر، بازار خودروی ایران شاهد ورود و فعالیت قابل توجه شرکت‌های واردکننده جدید بوده است که اکنون به بیش از ۵۵ شرکت فعال می‌رسد. در حالی که این موضوع منجر به تنوع بیشتر خودروهای وارداتی شده است، یک روند نگران‌ کننده در حال شکل‌گیری است. بر این اساس خریداران خودروهای وارداتی با نگرانی از بابت کسری شدید در شبکه‌های خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات یدکی برای این خودروها مواجه هستند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها تعداد محدودی از این واردکنندگان برای ایجاد نمایندگی‌های رسمی و زیرساخت مناسب برای پشتیبانی پس ازفروش اقدام کرده‌اند.در مقابل برخی از آنها صرفاً در نقش واردکننده ظاهر شده‌اند، بدون هیچ برنامه مشخصی برای پشتیبانی مشتری در آینده، تعمیرات تخصصی یا تأمین قطعات یدکی؛ این مسأله نشان می‌دهد که خریداران این خودروهای وارداتی ممکن است در نگهداری خودروهای خود، دسترسی به تعمیرات ضروری یا یافتن قطعات جایگزین با چالش‌های قابل توجهی مواجه شوند.

مزیت تولید داخلی با خدمات کامل
در نقطه مقابل، تولید کنندگان داخلی باسابقه طولانی مانند ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور، تجربه‌ای جامع و اطمینان بخش را برای خریداران خودرو ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها از شبکه‌های گسترده نمایندگی در سراسر کشور بهره می‌برند و بسیاری از دغدغه‌های مربوط به مالکان خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. مزایای کلیدی تولیدکنندگان داخلی در برابر واردکنندگان خودرو، شامل ضمانت بلند مدت خدمات و قطعات و شبکه‌های خدمات پس از فروش در سراسر کشور در کنار زنجیره تأمین قطعات یدکی است. این شرکت‌ها با حضور ده‌ها نمایندگی فعال در استان‌ها و شهرهای مختلف، خدمات تعمیر، فنی و سایر خدمات را ارائه می‌دهند. همچنین همکاری با قطعه سازان داخلی را می‌توان یکی دیگر از مزایای تولیدکنندگان دانست، چرا که این همکاری موجب بهبود عملکرد در تأمین قطعات می‌شود و تحت تأثیر محدودیت‌های واردات قرار نخواهد گرفت. 
این موضوع یک مزیت حیاتی است که اکثر واردکنندگان جدید فاقد آن هستند. تولیدکنندگان و مونتاژکاران قدیمی با بیش از 100 نمایندگی در سراسر کشور، در زیرساخت و پراکندگی ارائه خدمات به مشتریان نسبت به برخی از واردکنندگان نوپا در این عرصه، تفاوت فاحشی دارند.
روابط مستقیم با شرکت مادر و همکاری مستمر با تأمین‌کنندگان داخلی و چینی تضمین می‌کند که تولیدکنندگان باسابقه داخلی می‌توانند قطعات یدکی را با حداقل تأخیر تأمین کنند. بسیاری از واردکنندگان جدید، از سوی دیگر، با چالش‌هایی مانند فقدان کانال‌های ارتباطی رسمی یا تأخیرهای طولانی در واردات مجدد قطعات یا ارائه خدمات فنی به مشتریان روبه‌رو هستند.
به دلیل قراردادهای تثبیت شده و سابقه طولانی فعالیت، تولیدکننده و مونتاژکنندگان داخلی متعهد به ارائه خدمات پس از فروش محصولات خود هستند. این امر با بسیاری از شرکت‌ها و خودروهای وارداتی، بویژه مدل‌هایی با تیراژ پایین، که پشتیبانی بلند مدت آنها نامشخص است، تفاوت زیادی دارد.
وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در ایران با چالش‌های جدی مواجه شده است. تعدادی از شرکت‌های واردکننده تنها تعداد محدودی خودرو وارد کرده و پس از فروش اولیه، خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی لازم را ارائه نمی‌دهند. این مسأله باعث شده که با گذشت زمان و افزایش نیاز به تعمیرات و تأمین قطعات یدکی، مشتریان در سال‌های آینده با مشکلات متعددی روبه‌رو  شوند.
مشکل اصلی در تعمیر خودروهای وارداتی
مشکلات اصلی در این حوزه شامل کمبود نمایندگی‌های مجاز، نبود نیروی متخصص و تجهیزات فنی کافی، استفاده از قطعات غیراصل و کیفیت پایین در خدمات، هزینه‌های بالا برای مشتریان و عدم تعهد برخی از واردکنندگان به ارائه خدمات پس از فروش است.

23302

منبع خبر

معضلی بنام ۵۵ شرکت واردکننده خودرو/ چرا برخی شرکت های واردکننده خودرو، هیچ تعهدی برای خدمات پس از فروش ندارند؟
صنعت گو : مجله اقتصاد , بورس و سرماه گذاری

برچسب: خودروخودروسازانواردات خودرو
تیم صنعت گو

تیم صنعت گو

تیم صنعت گو تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز جهان، ایران را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد. تیم صنعت گو همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید. صنعتگو یک پلتفرم کاملاً‌ خصوصی بوده و تبلیغات را حق قانونی خود می‌داند. از این جهت، تمام مخاطبان و کاربران این وب‌سایت که از محتواها و آگهی‌های آن استفاده می‌کنند، بر اساس شرایط و ضوابط (قوانین) این وب‌سایت مشاهده آگهی‌ها و تبلیغات را پذیرفته‌اند. مسئولیت محتوای ارائه شده در تبلیغات، آگهی‌ها و رپورتاژها تماماً برعهده شخص آگهی ‌دهنده است.

مطالبمرتبط

۸۰ درصد کالاهای مصرفی در نظام درمان تولید داخل است 
دسته‌بندی نشده

۸۰ درصد کالاهای مصرفی در نظام درمان تولید داخل است 

اکتبر 6, 2025
وضعیت بازار خودرو «عجیب» شد/ آخرین قیمت سمند، ساینا، کوییک، دنا و تارا + جدول
دسته‌بندی نشده

بازار خودرو حسابی شوکه شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و ساینا + جدول

اکتبر 6, 2025
هلدینگ مواد مهندسی مکرر؛ سه دهه تلاش، نوآوری و نقش‌آفرینی در صنعت ایران
دسته‌بندی نشده

هلدینگ مواد مهندسی مکرر؛ سه دهه تلاش، نوآوری و نقش‌آفرینی در صنعت ایران

اکتبر 5, 2025
تامین ۷۳ درصدی برق با نیروگاه‌های خود تامین توسط فولادی‌ها
دسته‌بندی نشده

دبیر انجمن فولاد ایران: وظیفه بورس کالا قیمت‌ سازی نیست

اکتبر 5, 2025
پست بعدی
گرانی سیمان کلید خورد/ وزارت صمت در خواب تابستانی است؟

قیمت جدید سیمان اعلام شد/ چراغ بازار خاموش شد

توصیه شده.

رکود در بازار خودرو ادامه دارد/ شکایت از معاملات افزایش یافت

رکود در بازار خودرو ادامه دارد/ شکایت از معاملات افزایش یافت

اکتبر 3, 2025
قیمت لاستیک خودرو شهریور ۱۴۰۴ / ارزان‌ترین لاستیک ایرانی و خارجی چند؟ + جدول

نرخ جدید لاستیک خودرو اعلام شد/ قیمت لاستیک پراید، پژو و سمند چه تغییری کرد؟ + جدول

اکتبر 4, 2025

ترند 24 ساعت گذشته.

محتوایی موجود نیست
صنعت گو : مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت

طراحی و تولید صنعت گو؛ مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت

تمامی حقوق برای صنعت گو؛ مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت محفوظ است.

ما را دنبال کنید

دسته‌ها

  • اخبار
  • اخبار خودرو
  • استارتاپ
  • اقتصاد
  • اقتصاد کلان
  • بازار سرمایه
  • بازار کالا
  • بانک و بیمه
  • بخش خصوصی
  • بورس
  • بورس کالا
  • تبلیغات
  • تحلیل بازار خودرو
  • تولید و تجارت
  • حمل و نقل
  • خودرو
  • دسته‌بندی نشده
  • سوخت و انرژی
  • صمت
  • صنعت
  • طلا و ارز
  • علم و فناوری
  • علمی
  • قیمت خودرو
  • کشاورزی
  • مرور
  • مسکن
  • معدن
  • هوش مصنوعی
  • واردات خودرو

برچسب‌ها

اربعین حسینی ارز افزایش قیمت خودرو افزایش قیمت‌ها اقتصاد ایران ایالات متحده آمریکا ایران خودرو ایران و آمریکا بازار تهران بازار جهانی طلا بازار خودرو بازار طلا و ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی برق تبلیغ تعرفه واردات-گمرک تولید حمله اسرائیل به ایران حمل و نقل خودرو خودروسازان خودروی ارزان قیمت خودروی شاهین دلار راهپیمایی اربعین رپرتاژ آگهی سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان هواپیمایی کشوری سکه و طلا سیمان صنعت خودروسازی فرودگاه قیمت بلیت هواپیما قیمت روز خودرو لاستیک ماشین پیکان مذاكرات غيرمستقيم ايران و آمریکا مذاکرات ایران و آمریکا مصالح ساختمانی واردات خودرو وزارت صمت پراید پژو پیاده روی اربعین گزارش آگهی

۸۰ درصد کالاهای مصرفی در نظام درمان تولید داخل است 

بازار خودرو حسابی شوکه شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و ساینا + جدول

هلدینگ مواد مهندسی مکرر؛ سه دهه تلاش، نوآوری و نقش‌آفرینی در صنعت ایران

دبیر انجمن فولاد ایران: وظیفه بورس کالا قیمت‌ سازی نیست

تولید و فروش چشمگیر گل گهر در شش ماهه اول سال

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • شرایط و ضوابط
  • تماس با ما

طراحی و تولید صنعت گو: مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت - تمامی حقوق برای تیم صنعت‌گو محفوظ است.

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سفارش تبلیغات
  • اخبار
    • صمت
      • صنعت
      • معدن
      • تولید و تجارت
      • کشاورزی
      • سوخت و انرژی
      • حمل و نقل
      • بازار کالا
      • بخش خصوصی
    • خودرو
      • اخبار خودرو
      • تحلیل بازار خودرو
      • طرح های فروش خودرو
      • قیمت خودرو
      • نقد و بررسی خودرو
      • واردات خودرو
    • مسکن
    • بازار سرمایه
      • بورس
      • بورس انرژی
      • بورس کالا
      • فرابورس
    • طلا و ارز
    • اقتصاد
      • اقتصاد کلان
    • علم و فناوری
      • علمی
      • تکنولوژی
      • استارتاپ
      • اینترنت و شبکه
      • گوشی موبایل
      • شبکه های اجتماعی
      • هوش مصنوعی
      • نجوم و هوافضا

طراحی و تولید صنعت گو: مرجع تخصصی اخبار صنعت، معدن و تجارت - تمامی حقوق برای تیم صنعت‌گو محفوظ است.